دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
۲۹ مرداد لغایت ۳ شهریورماه؛
 آزمون جامع مهارت آموزی در ۶ شهر مازندران برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری چهل‌و‌یکمین آزمون ادواری و سومین آزمون جامع استاندارد‌های مهارتی کار و دانش در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۲ در ۶ شهر مازندران خبر داد.
حسین احمدی-آوای خزر: احسان آهنگر با اشاره به اینکه این آزمون در ۲ بخش عملی و نظری‌آنلاین در شهر‌های ساری، قائم‌شهر، بابل، آمل، چالوس و تنکابن برگزار می‌شود، زمان آزمون عملی را ۲۹ و ۳۰ مردادماه و آزمون نظری‌آنلاین را اول تا سوم شهریورماه عنوان کرد.
 
وی با اعلام اینکه ۲۸ رشته مصوب آموزش و پرورش و ارشاد داریم، یادآور شد: این دوره آزمون در ۱۰ رشته گرافیک رایانه‌ای، چهره‌سازی، تصویربرداری، نوازندگی ساز جهانی، عکاسی دیجیتال، دستیاری طراحی، لباس (دوخت و ترمیم)، نوازندگی ساز ایرانی، تصویربرداری و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و طراحی بسته‌بندی برگزار می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه این آزمون همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: سالانه ۳ آزمون برگزار و مرحله بعدی حوالی دی‌ماه خواهد بود. آهنگر با اشاره به اینکه در این دوره ۹۱۹ هنرجو در آزمون عملی و یکهزار و ۴۳۰ هنرجو در آزمون نظری‌آنلاین شرکت می‌کنند، گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه سامانه آزمون هنر، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه هنرجویان متقاضی آزمون جامع در مراکز تحت‌پوشش آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند، افزود: سقف نمره این آزمون ۱۶ بوده و ۴ نمره میان‌ترم توسط استاد مربوطه داده خواهد شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: هنرجویان متقاضی آزمون ادواری نیز کسانی هستند که دارای دانش کافی از آن مهارت بوده و نیازمند مدرک مهارت آموزی می‌باشند و سقف نمره این آزمون ۲۰ است.
 
آهنگر در رابطه با آزمون نظری‌آنلاین از هنرجویان خواست با در دست داشتن تلفن‌همراه متصل به اینترنت در جلسه حضور یابند. وی توضیح داد: در این راستا هر دانش‌آموز می‌توانند با کدملی و کد شش رقمی اختصاصی وارد سامانه آزمون هنر شده و امتحان بدهد.

انتهای پیام/
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها